Robotik ve Kodlama Eylem Planı
İSMAİL HAZAR ANAOKULU KODLAMA PLANI |
|||||||
|
|||||||
Okul Adı : İsmail Hazar Anaokulu Öğretim Yılı: 2023-2024 |
|||||||
|
|||||||
Ay |
Hafta |
Ders Saati |
Kazanım |
Yapılacak Etkinlikler |
Kullanılan Ekipman veya websitesi |
||
EKİM |
2 |
1 |
Kodlama kavramını öğrenir. Bilgisayarın çalışma mantığı üzerine canlandırmalar yaparak bedensel öğrenme ile algoritma mantığını kullanır.
|
Robot Dansı |
http://merakligun.blogspot.com/2017/07/robotdansi.html |
||
3 |
1 |
Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. Verilen komutları tanır ve algoritmik akışa yön vermeyi öğrenir. |
Kağıt Katlama Kar Tanesi Oyunu
|
https://www.kodlamaverobotik.com/kagit-katlama-kar-tanesi-oyunu-bilgisayarsiz-kodlama/ |
|||
4 |
1 |
Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer. Verilen bir problemi analiz eder. Yönerge alır ve verir. |
Dinle ve Çiz Uygulaması ile Sıralı Talimatlar |
https://www.kodlamaverobotik.com/dinle-ve-ciz-sirali-talimatlar-bilgisayarsiz-kodlama/ |
|||
KASIM |
1 |
1 |
Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir. Algoritma oluşturur. |
Okulumuzda Bulunan Cubetto Robotik Etkinlik (tanıtım) |
Cubetto Kodlama Eğitim Seti
|
||
2 |
1 |
Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir. Algoritma oluşturur. |
Cubetto Robotik Etkinlik (basit uygulamalar-1 ve 2 adım ileri sağ sol yön)) |
Cubetto Kodlama Eğitim Seti
|
|||
3 |
1 |
.ARA TATİL |
ARA TATİL |
|
|||
4 |
1 |
Velilerimiz Kodlama Öğreniyor veli katılımı |
Sınıflar kendi seçtikleri etkinliklerle veli katılımı sağlarlar |
Cubetto Kodlama Eğitim Seti |
|||
ARALIK |
1 |
1 |
Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir. Algoritma oluşturur. |
Kağıt etkinliği ( Direktifleri uygulama) |
Kağıt ,kalem |
||
2 |
1 |
. Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir. Algoritma oluşturur. |
Kağıt etkinliği ( Direktifleri uygulama |
Kağıt ,kalem |
|||
3 |
1 |
Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir |
Cubetto Robotik Etkinlik (ormanda dans et uygulaması-hata ayıklama) |
Cubetto Kodlama Eğitim Seti |
|||
4 |
1 |
. Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir |
Cubetto Robotik Etkinlik (labirent uygulaması ve hata ayıklama |
Cubetto Kodlama Eğitim Seti |
|||
OCAK |
1 |
1 |
Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer. |
Cubetto Robotik Etkinlik (hikaye: şehirde gezinti uygulaması ve döngüler) |
Cubetto Kodlama Eğitim Seti |
||
2 |
1 |
Elektriğin ne olduğunu tanır. Elektrik akımını öğrenir.Makinaların elektrik akımı ile nasıl çalıştıını görür. Elektrik akımının izlediği yol hakkında bilgi sahibi olur. |
ROBOTUMU TASARLIYORUM |
Geri Dönüşüm Malzemleri ile |
|||
3 |
1 |
Code.org sitesini öğrenir. Etkinlikleri nasıl çalıştıracağı hakkında bilgi sahibi olur. Kodlamanın bilgisayar, tablet gibi cihazlarla yapılabileceğini öğrenir. |
Yap boz, sürükle bırak etkinliği
|
www.code.org ve tablet |
|||
4 |
1 |
YARIYIL TATİLİ |
|
|
|||
ŞUBAT |
|
|
|
|
|
||
1 |
1 |
YARIYIL TATİLİ
|
|
|
|||
2 |
1 |
Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini |
Labirent Sıra etkinliği |
www.code.org ve tablet |
|||
3 |
1 |
|
Arı: Sıralama etkinliği
|
www.code.org ve tablet
|
|||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|||
MART | |||||||
1 |
1 |
Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini öğrenir.Hata bulmayı öğrenir. |
Labirent Hata ayıklama etkinliği |
www.code.org ve tablet |
|||
2 |
1 |
Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini öğrenir.Farklı etkinlikte de çözümler üretmeyi öğrenir. |
Aktör: Sıra etkinliği |
www.code.org ve tablet |
|||
3 | |||||||
1 |
Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini öğrenir.Farklı etkinlikte de çözümler üretmeyi öğrenir. |
Sanatçı: Şekiller etkinliği |
www.code.org ve tablet |
||||
4 |
1 |
Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin döngüler komutu ile nasıl yapılacağını öğrenir |
Labirent: Döngüler etkinliği |
www.code.org ve tablet |
|||
NİSAN | |||||||
1 |
1 |
Öğrenilen bütün komutların mantıksal kullanımını öğrenir. |
Sanatçı: Döngüler etkinliği |
www.code.org ve tablet |
|||
2 |
1 |
ARA TATİL |
ARA TATİL |
|
|||
3 |
1 |
Öğrendiğimiz komutların yanına yeni bir komut verilerek hikayeleştirme yapmayı öğrenir. |
Oyun Laboratuvarı: Bir Hikaye etkinliği |
www.code.org ve tablet |
|||
4 |
1 |
|
ROBOTUMU TASARLIYORUM |
Geri Dönüşüm Malzemleri ile |
|||
MAYIS |
1 |
1 |
ROBOTİK VE KODLAMA ŞENLİĞİ |
3 MAYIS 2023 |
|
||
2 |
1 |
Scratch Jr ile istenilen bir sahnede karakter hareket ettirme öğrenir. İkinci bir karaketer ekleme ve ikinci karakteri aynı anda hareket ettirmeyi öğrenir. |
Anlatılan bir görevi karaktere yaptırma |
Scratch Jr uygulaması ve tablet |
|||
3 |
1 |
Arka plan değiştirme, sahne ekleme ve sahneler arası geçişleri öğrenir. |
Farklı yerlere gitme etkinliği |
Scratch Jr uygulaması ve tablet |
|||
4 |
1 |
Menülerde yer alan özellikleri öğrenir.Bu özellikleri döngüler ile yapmayı öğrenir. |
Hikaye kurgulama ve ses ekleme |
Scratch Jr uygulaması ve tablet |
|||
5 |
1 |
Sıralı işlemler ile bir animasyon oluşturmayı öğrenir. |
Uzaya yolculuk etkinliği |
Scratch Jr uygulaması ve tablet |
|||
HAZİRAN |
1 |
1 |
Sürekli tekrarlama komutu ile animasyonun sürekli tekrar etmeyi öğrenir. |
Bugün neler yaptım etkinliği |
Scratch Jr uygulaması ve tablet |
||
2 |
1 |
Bütün komutların kullanıldığı serbest animasyon çalışması yapmayı öğrenir. |
Kendi çizgi filmini oluşturma |
Scratch Jr uygulaması ve tablet |
|||
|