2023-2024 Eğitim Öğretım Yılı Kodlama Eylem Planı

2023-2024 Eğitim Öğretım Yılı Kodlama Eylem Planı

Robotik ve Kodlama Eylem Planı 

03.01.2024 27

         

         

         

İSMAİL HAZAR ANAOKULU KODLAMA PLANI

 

Okul Adı : İsmail Hazar Anaokulu

                                                                                                                                                                             Öğretim Yılı: 2023-2024

 

Ay

Hafta

Ders Saati

Kazanım

Yapılacak Etkinlikler

Kullanılan Ekipman veya websitesi

EKİM

2

1

Kodlama kavramını öğrenir. Bilgisayarın çalışma mantığı üzerine canlandırmalar yaparak bedensel öğrenme ile algoritma mantığını kullanır.

 

Robot Dansı

http://merakligun.blogspot.com/2017/07/robotdansi.html

3

1

Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. Verilen komutları tanır ve algoritmik akışa yön vermeyi öğrenir.

Kağıt Katlama Kar Tanesi Oyunu

 

https://www.kodlamaverobotik.com/kagit-katlama-kar-tanesi-oyunu-bilgisayarsiz-kodlama/

4

1

Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer. Verilen bir problemi analiz eder. Yönerge alır ve verir.

Dinle ve Çiz Uygulaması ile Sıralı Talimatlar

https://www.kodlamaverobotik.com/dinle-ve-ciz-sirali-talimatlar-bilgisayarsiz-kodlama/

KASIM

1

1

Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir.

Algoritma oluşturur.

Okulumuzda Bulunan Cubetto Robotik Etkinlik (tanıtım)

Cubetto Kodlama Eğitim Seti

 

2

1

Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir. Algoritma oluşturur.

 

Cubetto Robotik Etkinlik (basit uygulamalar-1 ve 2 adım ileri  sağ sol yön))

Cubetto Kodlama Eğitim Seti

 

3

1

.ARA TATİL

ARA TATİL

 

4

1

Velilerimiz Kodlama Öğreniyor veli katılımı

Sınıflar kendi seçtikleri etkinliklerle veli katılımı sağlarlar

Cubetto Kodlama Eğitim Seti

ARALIK

1

1

Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir. Algoritma oluşturur.

Kağıt etkinliği ( Direktifleri uygulama)

Kağıt ,kalem

2

1

. Verilen işlemleri ardışık basamaklar halinde kullanabilir. Algoritma oluşturur.

Kağıt etkinliği ( Direktifleri uygulama

Kağıt ,kalem

3

1

Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir

Cubetto Robotik Etkinlik (ormanda dans et uygulaması-hata ayıklama)

Cubetto Kodlama Eğitim Seti

 

4

1

. Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir

Cubetto Robotik Etkinlik (labirent uygulaması ve hata ayıklama

Cubetto Kodlama Eğitim Seti

 

OCAK

1

1

Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.

Cubetto Robotik Etkinlik  (hikaye: şehirde gezinti uygulaması ve döngüler)

Cubetto Kodlama Eğitim Seti

2

1

Elektriğin ne olduğunu tanır. Elektrik akımını öğrenir.Makinaların elektrik akımı ile nasıl çalıştıını görür. Elektrik akımının izlediği yol hakkında bilgi sahibi olur.

ROBOTUMU TASARLIYORUM  

Geri Dönüşüm Malzemleri ile

3

1

Code.org sitesini öğrenir. Etkinlikleri nasıl çalıştıracağı hakkında bilgi sahibi olur. Kodlamanın bilgisayar, tablet gibi cihazlarla yapılabileceğini öğrenir.

Yap boz, sürükle bırak etkinliği

 

www.code.org ve tablet

4

1

YARIYIL TATİLİ

 

 

ŞUBAT

 

 

 

 

 

1

1

 

YARIYIL TATİLİ

 

 

 

2

1

Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini
öğrenir.

Labirent Sıra etkinliği

www.code.org ve tablet

3

1


Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini öğrenir.

 

 

Arı: Sıralama etkinliği

 

 

www.code.org ve tablet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MART

1

1

Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini öğrenir.Hata bulmayı öğrenir.

Labirent Hata ayıklama etkinliği

www.code.org ve tablet

2

1

Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini öğrenir.Farklı etkinlikte de çözümler üretmeyi öğrenir.

Aktör: Sıra etkinliği

www.code.org ve tablet

3

1

Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin elektronik ortamda da yapılabileceğini öğrenir.Farklı etkinlikte de çözümler üretmeyi öğrenir.

Sanatçı: Şekiller etkinliği

www.code.org ve tablet

4

1

Algoritmik işlem adımlarını sıralar. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. Bu işlemin döngüler komutu ile nasıl yapılacağını öğrenir

Labirent: Döngüler etkinliği

www.code.org ve tablet

NİSAN

1

1

Öğrenilen bütün komutların mantıksal kullanımını öğrenir.

Sanatçı: Döngüler etkinliği

www.code.org ve tablet

2

1

 

ARA TATİL

ARA TATİL

 

3

1

Öğrendiğimiz komutların yanına yeni bir komut verilerek hikayeleştirme yapmayı öğrenir.

Oyun Laboratuvarı: Bir Hikaye etkinliği

www.code.org ve tablet

4

1

 

ROBOTUMU TASARLIYORUM  

Geri Dönüşüm Malzemleri ile

MAYIS

1

1

ROBOTİK VE KODLAMA ŞENLİĞİ

                    3 MAYIS 2023

 

2

1

Scratch Jr ile istenilen bir sahnede karakter hareket ettirme öğrenir. İkinci bir karaketer ekleme ve ikinci karakteri aynı anda hareket ettirmeyi öğrenir.

Anlatılan bir görevi karaktere yaptırma

Scratch Jr uygulaması ve tablet

3

1

Arka plan değiştirme, sahne ekleme ve sahneler arası geçişleri öğrenir.

Farklı yerlere gitme etkinliği

Scratch Jr uygulaması ve tablet

4

1

Menülerde yer alan özellikleri öğrenir.Bu özellikleri döngüler ile yapmayı öğrenir.

Hikaye kurgulama ve ses ekleme

Scratch Jr uygulaması ve tablet

5

1

Sıralı işlemler ile bir animasyon oluşturmayı öğrenir.

Uzaya yolculuk etkinliği

Scratch Jr uygulaması ve tablet

HAZİRAN

1

1

Sürekli tekrarlama komutu ile animasyonun sürekli tekrar etmeyi öğrenir.

Bugün neler yaptım etkinliği

Scratch Jr uygulaması ve tablet

2

1

Bütün komutların kullanıldığı serbest animasyon çalışması yapmayı öğrenir.

Kendi çizgi filmini oluşturma

Scratch Jr uygulaması ve tablet