ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTENİN ARTIRILMASI PROJE NO: 2019-1-TR01-KA101-070872
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KALİTENİN ARTIRILMASI
PROJE NO: 2019-1-TR01-KA101-070872
KONSORSĠYUM OKULLARI: İsmail Hazar Anaokulu, Mümine Hatun Anaokulu,
Hüsnü Semih Hızlan Anaokulu, Şehit Sevda Güngör Anaokulu, Portakal Çiçeği Anaokulu,
Nusret Şenay Anaokulu
KURSLAR
1.Hareketlilik Portekiz'de hareketliliği "Innovative Teaching Methods for Pre-
Primary School Students and Learning by Playing/ Doing
2. Hareketlilik Prag'ta Montessori Method And Drama For Children
Projemiz 2 iki hareketlilik olarak planlanmıştır.
*Kazanımlar, her hareketlilik sonrasında çalıştay, toplantı, sosyal medya yoluyla okul personeliyle ve
ilçe diğer kurum öğretmenleriyle paylaşılacaktır, kurumların stratejik gelişimine katkı sağlayarak diğer
kurumlarla eylem planı oluşturup alınan eğitimin etkisini diğer kurumlara yansıtacaktır.
* Proje ekibinin oluşturulması ve Projenin genel bilgilendirmesinin yapılması
* İlk hareketliliğe katılacak katılımcıların belirlenmesi
* Yurt dışındaki kurumla sözleşmenin imzalanması ve eğitim programının hazırlanması
* İngilizce eğitimin başlatılması
* Sözleşmenin imzalanması
* Katılımcıların resmi yazışmaları ve seyahat, konaklama, sigorta iş ve işlemlerinin yapılması
AMAÇLAR
1-Farklı kültürleri tanıyarak ön yargılarını yıkacak
2- Avrupalılık bilinci kazanmak
3- Dilsel becerileri arttırmak
4- Öğretmenlerin mesleki gelişimi ile kendilerine olan güvenleri arttırmak
5- İşbirliği yaparak ve yeni meslektaşlar edinecek
6- Öğretmenleri yeni yöntem ve tekniklerle daha donanımlı hale getirmek
7- Vizyon sahibi olacaklardır.
8- Bunun yanında Montessori gibi yöntemler ve farklı yaklaşımları öğrenmek
9- Öğrenci gelişimini daha iyi yönetmek
10- Drama ya da role-play gibi etkinliklerle öğrencilere okulu sevdirmek
11- Öğretmen-Aile Öğrenci üçgen ve diyaloğunu kurmak
12- Materyal etkinlik ve faaliyet çeşitliliğini artırmak
13- Öğrencilerin kendilerini keşfetmelerini sağlamak
14- Döngüde yer alan herkese İletişim becerileri kazandırmak
15- Temel ve motor beceriler doğru kazandırmak
16- AB' den iyi uygulamalar transferi yapmak ve Avrupalılık bilinci kazandırmak
1. HAREKETLĠLĠK
KURS YERĠ: Portekiz
KURS KAPSAMI: "Innovative Teaching Methods for Pre-Primary School
Students and Learning by Playing/ Doing "
1-Öğrencilerin çevrelerini tanımalarına yönelik etkinlikler ve oyunları öğrenilecek.
2-Problem çözme becerilerinin oyunla geliştirilmesine yönelik uygulamaları tecrübe etmeleri
sağlanacak.
3-Yaparak yaşayarak öğrenmenin önemi konusunda bilinç düzeyi artacak. 4- Yeni uygulamalar ve yöntemler öğrenecekler. 5-Çocuk psikolojisi ve gelişimi bilgileri güncellenecek. 6-Problem çözme becerileri gelişecek. 7-Psikomotor davranışların nasıl geliştiğini öğrenecekler. 8-Teknolojinin okul öncesi kurumlarda nasıl kullanıldığını öğrenecekler. 2. HAREKETLĠLĠK KURS YERĠ: Prag KURS KAPSAMI: Montessori Method And Drama For Children 1-Montessori eğitim modeli ve uygulandığı ortamları tecrübe etme 2- Kendi okullarında bu sisteme uygun ortamlar oluşturabilme 3- Kurum ziyaret edilerek iyi uygulamaları ve sınıf ortamını görme 4-Drama etkinliklerinin kullanılması ve önemi konularında bilgi ve beceri geliştireceklerdir. ORTAK FAALĠYETLER –HER HAREKETLĠLĠKTEN SONRA YAPILMASI BEKLENEN FAALĠYETLER - Eğitimin hemen arkasından entegrasyon işlemi takibi yapılacaktır ve yaygınlaştırması yapılacaktır - Proje değerlendirme toplantısı yapılacak - Diğer kurumlara yaygınlaştırılması yapılacaktır. - Öğrenci ve personel gelişimleri izlenecektir. -Her kurs sonunda katılımcılar hem kendi okullarında hem komşu okullarda (ilkokul anasınıfı dahil) bilgilendirme toplantıları yapacaklardır. -Sunumlarda kurslardan edindikleri materyaller ve etkinlik resimleri yer alacaktır. Ziyaret edilen kurumların fotoğrafları çekilecek ve kursun gerçekleştiği ülkedeki okul öncesi eğitim hakkında da bilgi verilecektir. -Okullar tarafından veli bilgilendirme toplantıları yapılacaktır ve konsorsiyum üyesi her okul görünür bir yerde proje panosu oluşturacak böylece velilerin dikkati çekilmiş olacaktır. -Aile, öğretmen ve rehber öğretmen üçgeninde hareket edilerek gerekli yönlendirme, eğitim ve danışmanlık sağlanacaktır -Yaygınlaştırma çalışmalarının yapılması. - Seminer/kurs çalışmalarının başlaması -Web sayfalarında ve sosyal paylaşım sitelerinde yerel ve ulusal medya ile paylaşımlar - Proje dosyasının hazırlanması -Nihai raporun hazırlanması -Nihai raporun Ulusal Ajansa teslim edilmesi